3 dec. 2009

Miss Dahl



Brittiska supermodellen Sophie Dahl har alltid varit en av mina favoritmodeller och jag gillar henne ännu bättre efter att ha läst hennes roman "Leka bland vuxna" i somras. Den till viss del självbiografiska boken handlar om en flicka med en minst sagt ovanlig uppväxt. Hennes mamma är väldigt ung, jättevacker, självupptagen och inte särskilt ansvarstagande. Hennes berömda morfar gillar att skämta och fisa. Sin pappa har hon aldrig träffat. Och själv längtar hon bara efter att bli stor och få mens så att hon kan få vara som sin glamourösa mamma och hennes snygga systrar. En ibland något haffsigt skriven, men väldigt gripande och charmig historia som jag verkligen kan rekommendera.

Häromdagen läste jag förresten i Victoria Nixons rosa skönhetsbibel "Supermodels' Beauty Secrets" att Sophie Dahl är galen i nattkrämen Guerlain's Midnight Secret så nu är jag väldigt sugen på att prova den. Med tanke på hennes felfria hy kan den inte vara helt usel.

En annan grej som jag är sugen på är att bläddra i Sophies kokbok "Miss Dahl's Voluptuous Delights". För till skillnad från de flesta andra supermodeller ser hon ju faktiskt ut att gilla mat. Även om hon gått ner en del i vikt på senare år. Tyvärr har jag hört att boken inte är så voluptuous som man skulle vilja. Inte så mycket grädde och maränger utan mer nyttiga soppor och rotfrukter. Men det behöver ju inte vara så dumt det heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar