14 apr. 2010

En fisk som heter Wanda




Häromdagen köpte jag en dubbelskiva med coola country- och rock'n'roll-donnan Wanda Jackson. Det är så sjukt bra att jag får gåshud. Jag gillar att hon har så många olika röstlägen och kan sjunga ljuvt som Dolly Parton eller hest rockigt. En annan kul grej är att flera av låtarna är som små berättelser - ofta handlar de om bedragna kvinnor som hämnas sina mäns gruvliga svek. Svartast humor är det i "The Box It Came In" som handlar om en övergiven kvinna som upptäcker att inte nog med att mannen tagit med sig i stort sett allt hon äger och har, dessutom har han tagit hennes bröllopsklänning för att ge åt sin nya unga brud. Det enda som finns kvar är den tomma asken i garderoben. Men tänker hon: "But somewhere I'll find him then I'll have peace of mind. And the box he comes home in will be all satin lined." Det är hårda puckar....

2 kommentarer:

  1. Hittade Dina läsvärda och intressanta rader i dagens Skånska Dagblad. Sofie är verkligen en spännande tjej som sticker ut på ett trevligt och givande vis. Träffade henne i samband med Feng Shui kvällarna hos Marita|http://marita-amouseinahouse.blogspot.com/2009/04/feng-shui-premiar-och-en-harlig-utflykt.html . Marita som är min främsta vän här i livet tillhör också gruppen av modiga och handlingskraftiga tjejer som har talang och vågar leva ut sina drömmar, precis som jag uppfattar att Du gör. Istället för att låta trygghet och tidigare framgångar hindra. En annan sådan tjej är Jannice, Feng Shui kvällarnas vägvisare. Tror att Du redan i någon form är bekant med henne, annars hittar Du henne på|http://blogg.addsimplicity.se/. Lyssnade också på Ditt tips Wanda... håller med coolt. Om Du inte redan lyssnat på Billie Hollyday en av mina favoriter i t ex http://www.youtube.com/watch?v=avUXnAMpFoo&feature=related rekommenderar jag Dig detta.

    Marita skulle säkert både bli glad och överraskad av att höra av Dig.

    allt det bästa
    Hans Blucher | blucher@sovde.nu

    SvaraRadera
  2. Kul att du uppskattade min artikel! Jag är inte insatt i Feng Shui men tack för tipset! Och jag håller med dig om Billie Holiday, hon är fantastisk.

    SvaraRadera