4 dec. 2012

Tröjfynd


Hittade den här tröjan förra veckan för sjuttio spänn i en secondhand-butik. Palmer och ankare = lycka. Jag har alltid gillat secondhandgrejer, långt innan det började kallas vintage och bli trendigt. En stor del av mina kläder är secondhand, liksom nästan alla våra möbler. Till och med diamantringen som jag fick av min man när vi gifte oss. Hittade den tillsammans i en antikaffär. Den är från tidigt 40-tal och jag tycker det är ganska spännande att tänka på vem som har haft den innan.

Framförallt gillar jag secondhand för att man kan hitta grejer som man är helt ensam om. Ett annat plus är att det är miljövänligt (shoppa utan dåligt samvete) och att gamla kläder ofta har bra kvalité. Plus att nya kläder ofta innehåller kemikalier som inte känns så fräscht. När jag köper något nytt brukar jag alltid tvätta det innan jag använder det.

Ett tips är: prova inte bara sånt som du vet att du gillar. Våga ta något som känns lite galet. Och känns det helt fel när du kommer hem har du i alla fall inte förlorat så mycket pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar