10 jan. 2012

Dagens lista: tjugo saker jag gillar



1. Att få en signerad bok från en författare som jag gillar
2. Att strosa omkring planlöst i antikvariat
3. Mogen grapefrukt till frukost
4. Underkläder i silke
5. Torrschampo
6. Min mans sms
7. Alla fulsöta små djur
8. Pinuppor med retrofrisyrer
9. Känslan efter tjugo armhävningar
10. Tecknade serier och en burk kakor i sängen
11. Larry David
12. När mormor skickar brev med utklippta rosor och änglar klistade utanpå
13. Överraskningar (inte obehagliga)
14. Blombud
15. Att fika hemma på söndagar
16. Högklackade skor som man kan dansa i hela natten utan att få skoskav
17. Att planera resor
18. Nakenbad på sommaren i ensliga sjöar
19. Doften av stearinljus
20. Katter som spinner

Den här veckan har jag förresten skrivit författardagbok för litteraturtidskriften Rymden. Min text går att läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar