12 apr. 2012

Min nya bok!


Så här ser min nya bok ut. För ett par veckor sedan skickades manuset till tryck och den sjunde maj är releasedatum. Det känns såklart pirrigt och fantastiskt roligt. Jag är också superdupernöjd med det fina omslaget. Formgivare är (precis som till min debutroman "Söta pojkar är bara på låtsas") Erik Sandberg och fotografiet är taget av min kompis, konstnären och fotografen Nadja von Bahr.

Jag var på en av hennes utställningar och såg fotografiet och kände direkt att det skulle passa som omslag till boken eftersom fotografiet har samma känsla som den som jag ville få fram. "Den första flickan skogen möter" handlar om Hanna sommaren då hon fyller tolv år och poppistjejen Linda Palm försvinner.  Den riktar sig till barn åldern 9-12 år, men min tanke när jag skrev den var att även äldre kan läsa den. Men man får såklart ut olika saker av läsningen beroende på om man är nio, femton eller trettio år.

Läs mer om vad boken handlar om HÄR.

Att den här bloggen har legat i ide ett tag beror i övrigt på att jag skrivit på andra grejer och inte riktigt haft ro och lust att blogga. Men jag lovar bättring framöver så titta gärna in här då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar