3 maj 2012

Barnboksfrukost




I morse var jag på barnboksfrukost på mitt förlag Rabén & Sjögren. En himla trevlig grej som innebär att förlaget bjuder in folk från bokaffärer, bibliotek och press. Medan de äter frukost berättar några aktuella författare om sina böcker. Idag var det dags för mellanstadieböckerna och jag berättade för första gången om min nya bok Den första flickan skogen möter. Som vanligt lite pirrigt. Att stå på scenen och prata om sin bok är en sådan kontrast mot att sitta hemma och skriva framför datorn.

En rolig grej med frukostarna är också att man får höra om de andra författarnas böcker. I morse var det Lin Hallberg, Mårten Sandén, Camilla Lagerqvist, Jesper Tillberg och Mårten Melin som pratade. Blev väldigt sugen på att läsa allas böcker. Två böcker som jag fick med mig hem var Mårten Sandéns Ett hus utan speglar som verkar jättespännande, och Mårten Melins Jag är Love om en kille som precis alla (till och med lärarna) blir superförälskade i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar