25 jan. 2013

Dagens hjälte: World Famous Bob




Första gången jag såg modern burlesk var i en video på nätet med den amerikanska burleskartistern World Famous Bob, där hon blandade en Dry Martini med brösten. Hennes shower har alltid massor av humor och utförs med glimten i ögat. Några år senare såg jag henne live på en burleskfestival på Berns och det fick mig att gilla henna ännu mer. Jag tycker om henne för att hon är charmig, självsäker och rolig. Plus att hon får tjejerna i publiken att känna att de inte behöver se ut som hårdbantande Hollywoodkändisar för att vara sexiga. Om du trivs med din kropp så syns det. Förutom att hon uppträder på shower och festivaler runt om i världen så håller hon i workshoppen Loving The Body You're In! som ska få tjejer att tycka om sina kroppar oavsett hur de ser ut. Det iniativet förtjänar applåder tycker jag.

Bob är dessutom galen i bilder av gulliga djur (precis som jag). Tycker ni om bilder på babyråttor och tuffsiga ugglor så rekommenderar jag att ni följer henne på Facebook. Jag älskar också att hon gifte sig klädd som en enhörning, måste vara den coolaste bröllopsbilden någonsin:

Copyright:Ves Pitts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar