7 aug. 2012

Musiktips! Vanessa & the O's!



Vanessa Contenay-Quinones är en fransk donna som sjunger i Vanessa & the O's. Hon har grym filmsmak, gillar att göra grimaser och är proffs på franska 60-talssinglar. Vi träffades när Erik och jag hade vår franska klubb Gérard Depardieu på Landet i Stockholm och bokade in Vanessa som dj.

Efter det besökte hon Adriana Seserins och min klubb Sophisticated Boom Boom på Riche där hon uppträdde med sina låtar från soloskivan "Allez Pop". Vanessa frågade om Adriana och jag hade lust att vara gogogirls - alltså dansa bredvid henne och mima med i texterna - och vi sa såklart ja. Vi sprang iväg och köpte varsin likadan gigantisk tyllkjol och övade in rörelserna under en eftermiddag innan vi uppträdde för ett fullsatt Riche. Hade det inte varit för några glas skumpa hade jag aldrig vågat .... Anar att jag såg ganska tafflig ut, men det var det värt. Det var en sjukt rolig kväll som slutade med många drinkar och dans på bardisken. 

Här ovan är en teaser för Vanessa & The O's nya album "Stories For Watering Skies" som släpps i Japan imorgon. Min favorit är Toi et Moi. Med i bandet är förresten också mina gamla tonårsfavoriter Niklas Frisk från Atomic Swing, Andreas Mattson från Popsicle och James Iha från Smashing Pumpkins.

Rekommenderar också Vanessas retroinspirerade, bubbelgumdoftande franska soloalbum "Allez Pop". Jag brukar lyssna på det när jag är ute och promenerar och det gör mig alltid gladare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar