27 nov. 2012

Fin recension och fint möte

Idag vaknade jag av att Erik väckte mig och visade en finfin recension av "Den första flickan skogen möter" i DN.  Bland annat stod det att den är "årets bästa  skräckbok". Nu var det ett halvår sedan boken kom ut så  jag trodde inte att jag kunde räkna med fler recensioner. Så det var en bra överraskning! Läs hela recensionen här.

Har också varit på möte hos R&S och fått Hanna Jedviks ungdomsroman "Kurt Cobain finns inte mer" som jag har varit jättesugen på att läsa länge. Den utspelas 1992, alltså några år innan min debut "Söta pojkar är bara på låtsas" men jag anar att vi kommer ha en del liknande referenser.

Fick också (äntligen) lite good news om mitt nya manus. Så som det ser ut nu kommer nya boken ut i början av 2014. En ungdomsroman om kärlek, vänskap och att hitta sig själv långt borta.

Kom på att det ibland framstår på bloggen som allt bara är toppen med mig hela tiden. Så är det förstås inte. Men jag gillar sällan att blogga när jag är ledsen. Då skriver jag hellre böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar