18 juni 2012

Grej jag gillar: temafester

När jag bodde i Malmö hade min kompis Therese Svensson och jag en klubb på Debaser som hette The Prom. Vi var inspirerade av amerikanska skolbaler, och varje gång hade vi olika teman som bland annat 80's aerobics, candy, exotica och skräck. Att spela skivor och boka band och dj:s var kul - men det roligaste var att välja teman och leta reda på outfits.

På senaste tiden har jag spelat skivor då och då tillsammans med Nadja von Bahr  under namnet House of Raging Women, på bland annat wrestlinggalor och burleskfestivaler i Stockholm. Här är några av alla Therese och mina galna outfits, plus en bild på House of Raging Women. Allting blir helt enkelt lite roligare när man får klä ut/upp sig lite extra.


Galna vetenskapsmän. Foto: Max Alm-Norell

Franska partyfnask/primadonnor. Foto: Max Alm-Norell

Pressbilden för The Proms godistema såklart. Foto: Max Alm-Norell

Onda dockor på Halloween. Foto:  Anna Olsson

Planchen för vårt skräcktema. Foto: Anna Olsson

Therese o jag på aerobicstemat.

På premiären hade jag tagit på mig lite löshår.

House of Raging Women som voodookvinnor på Stockholm Wrestling.

Här försökte jag se ut som en maräng. Tyvärr gick klänningen
sönder efter halva kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar