28 juni 2012

Novell och pocket

Tänkte berätta lite om vad som händer. Just nu sitter jag och skriver på en novell som jag fått antagen av Mix Förlag. Mer om den längre fram - men kan säga att den riktar sig till vuxna, och att den skiljer sig mycket från mina tidigare böcker ... Det är inte spikat något släppdatum än, men den kommer ut någon gång i höst. Om ni missat Mix Förlag så kolla upp! De ger ut digitala noveller inom olika genrer. Perfekt tidsfördriv på tunnelbanan eller på alla tågresor i sommar. Har bara hunnit läsa några av dem, men en som jag verkligen gillade var Sara Villius novell Miss Kollo. Jag älskar hennes språk.

Annat jag gör är att jag väntar på att min förläggare ska läsa mitt nyligen inlämnade manus ... och så spånar jag förstås på nya idéer.

I början av augusti kommer min debutroman Söta pojkar är bara på låtsas förresten ut som pocket. Som extramaterial kommer den att innehålla krönikor som jag skrev i Hallandsposten 1998, det vill säga under tiden som boken utspelar sig. En av krönikorna heter Söta pojkar är bara på låtsas - det är därifrån titeln kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar