4 dec. 2009

Do It Like Cooper

Bristen på dagsljus gör att jag känner mig som om jag var med i en tecknad serie av Alan Moore. Jag längtar efter att resa bort till Sicilien, Rom och Paris. Eller var fasen som helst där det är en aning ljusare och varmare än här. Men i brist på tid och pengar gör jag istället som agent Cooper och unnar mig själv något litet, oväntat varje dag. Då menar jag inte att jag tvunget måste köpa något utan det kan vara något helt annat. Som att ta långlunch, ha på mig knallrött läppstift, lyssna på Röyksopps ”Happy Up Here” och Lily Allens ”Fuck you” eller baka något smarrigt. Annat som gör mig på bättre humör i december:

Lyssna på musik i ipoden och promenera i stan
Sminka mig som Sue Ellen
Dricka ett glas vin medan man lagar mat
Köpa några bitar dyr choklad och äta upp direkt
Testa ett nytt lagom krångligt recept
Rensa ut grejer och ge bort
Dansa medan man diskar
Låtsas att man är med i en film
Gå på matiné
Dricka en liter färskpressad apelsinjuice
Beställa en drink man aldrig druckit
Ha musikquiz hemma
Läsa Jane Austen eller Marcel Proust (mkt lugnande att läsa om folk som har det tråkigare än man själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar