14 dec. 2009

Moi Lolita

Bläddrade i en gammal dagbok från 1997 häromdagen. Så här stod det på förstasidan:

Namn: Moa Eriksson
Smeknamn: Morella, Stargirl
Ålder: 16 år
Hår: Ljusblont
Ögon: Blå med lite gröna skiftningar
Längd: 1,68
Vikt: Växlar mellan 55 och 60
Skor: 37
Bh: 75 b-c
Stjärntecken: Tvilling
Familj: Mamma, pappa och mina bröder Jon och Per. Hunden Viggo.
Älskar: Teater!
Beroende av: Kärlek, balett, godis.
Är: Vegetarian sedan åtta månader tillbaka
Löften: Att ta väl hand om dig kära dagbok. Att utveckla mig själv som människa och som skådespelare. Älska och ta hand om de som jag tycker om. Älska mig själv (alltid)! Skaffa en supersöt K.K.

“I wanne be Luke Skywalker tonight
Cors I’am Luke Skywalker Yeah!”
Broder Daniel

Längst bak i boken finns en lista på alla som jag hade kysst (22 stycken) varav jag inte kan komma ihåg ens en tredjedel nu. Där finns även en lista på alla som varit kära i mig med förklaringen "inte bara kåta eller flirtiga utan lite mer"... På listan finns bland annat Knark-Patrik, Namnlös-som-älskade-min-60-talsklänning och Punk-Daniel. Hmm... låter som riktigt läckra killar. Det finns även ytterligare en lista på de som jag själv hade varit kär i (16 stycken).

Jag säger som Oscar Wilde: "I never travel without my diary. One should always have something sensational to read in the train."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar