23 sep. 2010

Vanilj och munkpeppar

Var på apoteket idag och köpte några tabletter innehållande munkpeppar (också kallat kyskhetsträd vilket låter lite läskigt) som tydligen ska hjälpa mot pms. Mensvärk är en konstig grej eftersom väldigt många kvinnor har det men det pratas så lite om det. Bara för att det har med, pardon my french, fittan att göra. Det är lite konstigt egentligen att det fortfarande anses vara så intimt, nästan som om man skulle prata om sina toalettbesök. Men det påverkar kvinnors liv mycket mer än så. Vissa dagar är jag så ledsen att det känns som om jag ska sjunka ner i ett mörkt hål. Men också arg, irriterad, nervös och darrig med magont, huvudvärk och yrsel. I värsta fall får det mig att kräkas. Hade det varit influensa hade jag sagt det till alla men nu lider jag oftast i tysthet. Kanske viskar något om det till en kompis. Men aldrig om det är en killkompis.

Nu ska jag iväg och fika med en vän och sen ska vi promenera ett tag innan vi ska gå till Humanas oktoberfest. Jag har tagit på mig några droppar vaniljessens som jag blandat ut med klassikern Chanel No 5 - ett dofttrick som jag lärde mig av en fransk väninna. Älskar när höstvinden bär med sig doften så att den omsluter mig helt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar