19 nov. 2009

Bimbo eller nörd?



Foton: Simeon Ogén

Min vän Lena Noalt och jag gjorde ett reportage för Sydsvenskans nöjesbilaga Dygnet Runt för ett par år sedan då vi testade hur man blev bemött på krogen beroende på sitt utseende. Allt som behövdes var peruker, lite smink och kläder för att man skulle se helt annorlunda ut från den ena dagen till den andra. Och vi blev också behandlade väldigt olika. När vi var blonda, lättklädda och uppsminkade blev vi bjudna på mycket gratis drinkar men alla trodde att vi var helt dumma i huvudet. När vi var glasögonprydda brunetter var vi först helt osynliga men när vi började snacka med folk var de trevliga mot oss. Alla trodde att vi var intelligenta men lite blyga och nördiga. Men en del killar verkade också gå igång på myten om den sexiga bibliotikarien. Vilken kväll som var roligast? Förvånande nog brunettkvällen. Visst är det kul att bli bjuden på drinkar men mindre kul att bli taffsad på och hånflinad åt. Äckligast var killen som försökte impa på mig med att han hade en Porsche och sen frågade om jag ville följa med honom ner i källaren på en snabbis...

2 kommentarer:

  1. Den där katten med basker i kollaget högst upp på din sida är väldigt söt. Kan du inte skriva något om den? Är den till salu möjligtvis? Jag är själv väldigt förtjust i kläder och tycker om att dela den hobbyn med mina djur. På lång sikt har jag planer på att starta en liten katt cirkus och turnera runt i europa. Det kan låta som en svår sak att uppnå men jag tycker att det är viktigt att man inte ger upp utan tror på sig själv och sina drömmar.
    Super bra blogg förresten!

    Mvh Stig Andréasson

    SvaraRadera
  2. Kära Stig!

    Dessvärre är katten med basker inte till salu eftersom jag precis anlitat den för min egen kattcirkus där den går på lina och röker Galouise. Men ge inte upp utan fortsätt tro på dina drömmar! En dag kan drömmen bli sann.
    Ps. Jag har en katt med slokhatt som är till salu om det låter intressant?

    SvaraRadera